Sunday, April 4, 2010

WANITA ITU CANTIK----<<@

ALLAH S.W.T berfirman didalam sebuah hadis Qudsi:

"Ketika aku menciptakan seorang wanita, ia diharuskan menjadi seorang yang istimewa. Aku membuat bahunya cukup kuat untuk menopang dunia; namun harus cukup lembut untuk memberi kenyamanan.."
"Aku memberikannya kekuatan dari dlm utk mampu melahirkan anak dan menerima penolakan yang seringkali datang dari anak2 nya.."

"Aku memberikannya kekerasan utk membuatkannya ttp tegar ketika org lain menyerah, dan mengasuh keluarganya dgn penderitaan dan kelelahan tanpa mengeluh.."

"Aku memberikannya kepekaan untuk mencintai anak2nya dlm setiap keadaan, bahkan ketika anaknya bersikap sgt menyakiti hatinya.."

"Aku memberikannya kekuatan untuk mendukung suaminya dalam kegagalan dan melengkapi dengan tulang rusuk suaminya untk melindungi hatinya.."

"Aku memberikannya kebijaksanaan untuk mengetahui bahwa seorang suami yang baik takkan pernah menyakiti hati isterinya, tetapi kekadang menguji kekuatannya dan ketetapan hatinya untuk berada disisi suaminya tanpa ragu.."

"Dan akhirnya, aku memberikannya air mata untuk dititiskan. Ini adalah khusus milik wanita untuk digunakan bilapun ia diperlukan.."

"Kecantikannya seorang wanita itu bukanlah terletak pada pakaian yang dikenakannya, susuk yg ditampilkan atau bagaimana ia menyisir rambutnya.TETAPI Kecantikan seorang wanita itu harus dilihat dari matanya, kerana itulah pintu hatinya, tempat dimana cinta itu ada.."

ITULAH KECANTIKAN YANG ADA PADA WANITA. BERSYUKURLAH WAHAI KAUM HAWA, DENGAN KURNIAAN YANG MAHA PENCIPTA..
gambar hiasan>

2 comments:

  1. Ya Allah....beruntungnya aku kerna dilahirkan sebagai seorang wanita....banyak kelebihan yg aku perolehi....Syukran Ya Allah....:)

    ReplyDelete
  2. .. cantik itu terletak pada hati.. Syukur padaNya.

    ReplyDelete