Thursday, April 1, 2010

~Hujan oh Hujan~


Hujan petang ini telah mengingatkan aku pada suatu peristiwa yang pernah berlaku ke atas diriku pada 4 tahun yang lalu..selepas peristiwa itu berminggu2 diriku ini diselubungi mendung (bukan diselubungi misteri na..). Peristiwa tersebut benar2 berbekas dihatiku ini. Sehingga sekarang aku x boleh nak melupakan peristiwa tersebut dan Mungkin juga sampai bila2 aku tak dapat nak lupa, kerana itulah dugaan besar yang pernah aku lalui sebelum aku benar2 boleh jatuh cinta dengan si dia yang telah berjaya mencuri hati suci ini. Masih aku terasa penangan dari dugaan itu. Kecewa. Hancur jua harapan ku di saat itu. Tapi, aku tidak keseorangan. Mujurlah Yang Maha Pencipta itu mendengar rintihan hati ini. Diberikan olehNya petunjuk untuk aku membuat keputusan yang terbaik dan membahagiakan hidup ini...Terima Kasih Ya Allah. KepadaMu aku Menyembah dan kepadaMu jua aku berserah...

3 comments:

  1. Yang lepas biarkanlah ia berlalu..
    Jangan dikenang lagi andai ia boleh merosakkan kebahagiaanmu..
    tetapi jadikanlah pengalaman lalu sebagai pengajaran untuk teruskan hidup ini.
    Kata orang : Tak terhantuk kita tak tersedar...

    ReplyDelete
  2. Kecewa...
    Hampir setiap orang akan mengalaminya...mungkin teruk @ tidak, itu tdk pasti...kecewa mengajar kita erti kekuatan...
    Mungkin telah ditakdirkan dia bkn jodoh kita, yg penting Allah telah tetapkan yg skrg adalah yang terbaik buat kita.....
    Setiap Yang Berlaku Pasti Ada Hikmah Disebaliknya....

    ReplyDelete
  3. cerita skit pngalman masa banjir...hehe

    ReplyDelete