Thursday, March 25, 2010

**gila-gila remaja**

Salam...mmm,semalam sapa tgk ade cita best kat astro prima. Filem GILA-GILA REMAJA. Bagi aku la best cita tu. Bg org len x tau ler..walaupun dah banyak kali aku tgk cita tu tp, tak penah rasa jemu. best la..ade contoh yang baik. ade jugak yg x brp baik. Yang x brp baik tu biasala. Nampak sgt budak2 remaja dalam cita nie "honaq" benar. Belah utara ja kot yg paham perkataan tu. Kalu belah2 sana nun, "honaq" tu nakal la..mmg nakal...dan yang baiknya plak sikap "kekawanan" yang akrab tu. kawan2 sentiasa bersama walau dalam keadaan susah atau senang..tu yang patut budak2 sekarang amalkan..bukannya xdak langsung yang camtu skrg ni; tp masih ada la segelintir budak2 remaja zaman sekarang yg hanya memerlukan kawan waktu susah jerk. bila waktu senang enjoyy. Lupa trus kawan2. x baik lah camtukan??..biarlah susah ke senang ke..kita sentiasa ngan kawan2. kongsi suka duka bersama. sbb tu lah ade pepatah "berat sama dipikul, ringan sama dijinjing"..kan elok camtu.
Unsur pengorbanan pun ade jugak lam cita tue. Pengorbanan seorang kawan ngan pengorbanan seorang kekasih..Wowww, yang lagi best tue cita ni sbb ade lagu yang paling aku suka. alaa..lagu tu la."Gila-Gila Remaja" ke? ntah aku x brp nak alert la tajuk lagu tu. Kalu melodi dia aku ingat sgt la. Lagu tu didendangkan oleh kazarudin (bomoh lam cita susuk tu). Actually lagu tu jugak merupakan lagu tema kisah cinta aku tue. Siap buat ringtone talipon lagi masa tu. Masa tu lam tahun 2005. Masih tersimpan rapi dalam ingatan ku ini saat2 indah itu. Fisrt date kami, btol2 kena ngan tarikh besday aku. Kebetulan je tu. Tak dirancang pun. Adiah yg dia bg kat aku tu pun masih ade lagi. Walaupun aku tau x mahai, tp so meaningful laa. Ada lagi aku simpan. Thanx sayang(sempat lagi tue).hihii. HAdoooiiii, kenangan mengusik jiwa btol la. kellllassssssss x kawan2 ku???hehehee..

5 comments:

  1. emmm budak2 skrg ni.. pening lah nak pikir.. sakitkan kepala.. nak bebas tapi tak kena gaya.. rokok, handset tu jd benda wajib.. mak bapak yang kopak.. zaman akan dtg macam mana pulak ya?

    ReplyDelete
  2. ....kalau kita kawan dengan hati yang ikhlas...biar apa jua keadaan pun kita tetap akan bersama..tetap akan dapat terima seadanya...tapi kalau kita kawan atas sebab-sebab tertentu atau "kerna terpaksa"(bak kata Franscisca Peter)...mmmmm...sendiri mau ingat laaaaaaa...

    ReplyDelete
  3. ...ku jejak...lorong yang berliku...I LIKE DIS SONG!!!!...

    ReplyDelete
  4. haaaa..memburu impian.ishhhhh,wat lupa bleh..toce2 "memburu impian"

    ReplyDelete
  5. best ker citer 2, x penah tgk la..hehe..nnt klu ada, nk tgk la...emmm kenangan indah x akan di lupakan sampai bila2, smg b'bahgia slalu...

    ReplyDelete